NUM3ROS

Quartet de corda de l'OSV

ROGER PERA: narrador

Data:    Dissabte, 7 de març del 2020
Hora:    7:30 de la tarda
Lloc:    Ateneu Fundació Iluro

Programa musical

REPETICIÓ PER TRANSLACIÓ
W. A. MOZART: Duet del Mirall (2 violins)
J. S. BACH: Ofrena Musical: Canon del Cranc (2 violins)

CORRESPONDÈNCIES
B. BARTOK: Quartet de corda nº 4 (IV Mov.)

DISTRIBUCIÓ PROBABILÍSTICA
W. A. MOZART: Joc de Daus (violí violoncel) (creant les combinacions)

PROPORCIÓ ÀURIA
BACH "El clavecí ben temprat" Fuga nª 11
L. V. BEETHOVEN: Symphony Nº 5 (I Mov.)

LA MÚSICA DELS NOMBR3S

Com a complement a l’exposició !NUM3ROS! que tindrà lloc a l’Ateneu de la Fundació Iluro a Mataró durant la primavera 2020, proposem un espectacle de música i paraula molt especial, amb la participació d’un quartet de corda de solistes de l’OSV + un actor/narrador, que girarà al voltant de la relació entre les matemàtiques i la música, amb unes obres musicals d’autors molt coneguts de tots els temps (Bach, Mozart, Beethigven, Bartok...etc) que serviran per il·lustrar els textos divulgatius sobre

 Relació Mozart-Newton:
Ambos genis compartien el mateix interès per la simetria i la similitud de reaccions a una acció. Mozart era el compositor predilecte d'Einstein qui creia que existia una relació entre le pensament científic i la creativitat musical.

 La irracionalitat d'un número en dues B musicals (Beethoven i Bartok)

L'aparició conscient i inconscient de la proporció àuria en obres de Beethoven i Bartok

 Jugant amb Xenaquis
Teoria de Jocs utilitzada pel compositor Xenaquis en les seves obres.

Bach quàntic
Alguns teòrics apunten que 2 aspectes de la física quàntica tenen molt a veure amb la música:

1) Context: Una melodia no és bella o lletja la música no és bona ni dolenta per se sinó que es la persona com a context qui determina les seves propietats.

2) No- composicionalitat: Escoltar dues melodies alhora causa un efecte diferent que escoltar-les per separat. És a dir, en combinar dos objectes diferents en resulta un altre objecte. El contrapunt en obres de Bach és un bon exemple.

Comments are Disabled