MARUXA

Data:    Diumenge, 24 de novembre del 2019
Hora:    6:00 de la tarda
Lloc:    Teatre Monumental
Motiu:  XV Cicle de Sarsuela

Maruxa és una òpera en dos actes. S'estrenà al Teatro de la Zarzuela de Madrid el 28 de maig de 1914. Primer concebuda com una sarsuela, és una de les més conegudes del repertori sarsuelístic. Maruxa es va estrenar com òpera al Teatro Real de Madrid, el 21 de març de 1919, però no ha aconseguit la popularitat i els aplaudiments que acollia en la seva forma original.

Va recórrer gairebé tots els escenaris de la península. Entre ells, a Barcelona, al Teatre Novedades el 21 de setembre del mateix any, al Tívoli i, el novembre de 1916 al Liceu.

 A proposito MARUXA, por Paco Azorin, novembre de 2017

Maruxa es un canto a Galicia, Maruxa es Galicia. Final del mundo conocido para los romanos, Finisterre.

Frontera entre la realidad y la leyenda celta. Tierra de meigas, termino que viene de magia. Lugar más hermoso no hubo en la tierra, dijo Rosalia. Galicia soñada, Galicia encantada.

Desgraciadamente, tierra sobre cuyas costas la codicia ha vertido mas de 300.000 toneladas de crudo en tragedias medioambientales varias, perfectamente evitables, por otra parte.

Hoy, paisaje asolado por incendios, detras de los cuales vuelve a estar la sombra de la especulacion y el delito. La tragedia esta servida.

Maruxa es un canto doloroso a Galicia, una suerte de Stabat Mater.

Podriamos haber mirado hacia otra parte. Pero no podemos. Tampoco debemos.

… Las grandes dichas de la tierra tienen siempre por término grandes catástrofes,

Comments are Disabled